Sider

søndag den 3. februar 2013

BurdaStyle 1/2013


Alle billeder er lånt fra BurdaStyles tyske side, så bladcoveret på den danske udgave kan hænde at se anderledes ud.

Et nyt Burda-år er startet og med fare for at lyde frygtelig negativ, ser det mildest talt lidt broget ud.
Til og med år 2011 har jeg skam-elsket Burda og har glædet mig vildt til den dag på måneden, hvor det nyeste magasin var at finde i postkassen, men som mange andre sybloggere har bemærket, er det lidt som om, at mange af modellerne er gengangere fra tidligere udgaver og den designmæssige kvalitet af de nye modeller lever på ingen måde op til, hvad Burda hidtil har kunnet præstere.


Når det så er sagt, mener jeg stadig. at Burda har noget at byde på!

Her er mine favoritter fra sidste måneds magasin:

 Model 123 A+B

Jeg elsker jersey-basics og denne top/tunika/kjole er ingen undtagelse! Super-enkel at gå til, selv for nybegyndere og let at style! Mønsteret er i både en kort og en lang udgave. Jeg har syet en enkelt kort og to lange, hvilket tog mig max. 2 timer inklusiv klipning. Helt sikkert en model, jeg vil lave igen.

Model 131

Jeg er ret vild med den her vest, men desværre er det en plus-model (str.44-52), og da jeg "kun" er en Burda str. 40, er den ikke rigtig en mulighed. Går dog og leger lidt med tanken om, at graduere den ned, men ved ikke helt om jeg er SÅ vild med den.

Model 120

Rigtig fin detalje med stikninger på skuldrene og et helt enkelt, boxy snit. Ville være pæn i cremefarvet eller champagne.

Udover disse tre, byder denne udgave bla. også på nyfortolknnger af et par af Aenne Burdas kjoler, som på nuværende tidspunkt vel hører under kategorien "Vintage". Super-fine kjoler, men bare ikke lige mig.

UPDATE: Jeg har besluttet mig for, at jeg vil give bladene karakter fra 1 - 10, hvor 1 er temmelig skidt og 10 er helt urimelig fantastisk, som fx. 8/2009 (Det mest brugte blad i min giga-samling)

På point-scalaen sniger denne udgave sig desværre ikke op på mere end en 3'er. Der er simpelhen for lidt at komme efter!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sidevisninger i alt