Sider

søndag den 3. marts 2013

10 Random Facts



- Et meget brugt fænomen i Blogland, så det prøver jeg da lige. Her er en skøn blanding af personlig info og sy-relaterede emner. Enjoy!

Jeg har syet i ca. 10 år, men har aldrig syet efter et Vogue/McCall's/Butterick/Simplicity-mønster. Der er mange grunde til det, bla. er de svine-dyre i Danmark eller også er portoen for at få sendt dem hertil, helt hen i hegnet. Det koster fx. $25.00 (!!!) at få sendt dem sendt fra hovedafdelingen i NY + told, afgifter og alt det der. En anden grund er, at jeg som Burda-fan synes, at det er vildt besværligt, at mønstrene er inklusiv sømrum. Når det så er sagt, har jeg nogle stykker liggende (Bla. et Lisette Simplicity mønster, som jeg vandt i en Giveaway hos Rachel), som jeg har tænkt mig at prøve. - Det kan jo være, at jeg er gået glip af noget?!

Jeg elsker kaffe! Rigtig kaffe! Ikke noget latte og alt det der tøse-noget, men en go', stærk kop filterkaffe! Uhm! Skal der endelig være lidt lir inde over, så er en go' espresso med et dash piskefløde top-lækkert!

Jeg vasker ALTID mit stof, før jeg klipper det op. Har man først prøvet at sidde med en nyvasket, hjemmesyet bomuldsskjorte, der lige pludselig gaber over brystet, så har man lært det! Her skal dog lige indsparkes, at jeg kun vasker det stof, som jeg skal vaske igen, når det færdige item er syet op. Skal det renses, gør jeg klart ikke.

Jeg har et marsvin/Den Lille Gris. Hun er sød, sjov og giver noget liv. Normalt er jeg mest til katte, men da jeg bor på 1. og er af den klare overbevisning, at katte skal kunne komme udenfor, er det ikke en option. (Jeg er fra landet og synes, at indekatte er sådan lidt underligt).

Jeg elsker orkideer og grønne planter i det hele taget! Når det er vintergråt udenfor, hjælper det altså kraftigt på både humør og skabertrang at være omgivet af blomster og grønt.

Jeg elsker gadgets! Min største "krise" i systuen sidste år, var da min elskede dampstation pludselig sagde underlig lyd/eksploderede og holdt op med at virke (ventilen gik i udu). Mit bedste (og dyreste!) køb sidste år, var min nye, lækre symaskine.

Jeg elsker at stryge/presse! Strange, I know, men et stykke tøj er IKKE færdigt, hvis det ikke er presset ordentligt! Dels er det grimt og dels skriger det HOMEMADE til himlen! Lav ALTID en stryge-/presseprøve på en rest, så du slipper for ubehagelige overraskelser, når du stryger det færdige stykke tøj. Jeg har ved flere lejligheder lavet/strøget/presset prøver, før jeg overhovedet har klippet en model op, ganske enkelt for at se, om stoffet var egnet til den valgte model.

Jeg kan ikke lide at købe sko. Jeg synes, at det er en kedelig og langsommelig proces, så webshopping er guld!

Det allerbedste jeg ved, er at gå tur en mørk vinteraften, hvor sneen daler ned i store totter og det er vindstille - helt alene. At gå i mellem alle de store bygninger på havnen og tænke store tanker.

Jeg er ryger. Jeg ved, at det er klamt, at det lugter, at det er usundt og alle de der andre ting, men det ændrer ikke på det faktum, at jeg nyder mine 5 daglige smøger! De bliver dog røget på altanen, uanset vind og vejr.

Det var lidt om mig. Hvis det er andet, I bare bliver nødt til at vide, spørger I bare. :-)

Ciao!

/Anna




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sidevisninger i alt